Všeobecné obchodné podmienky
I. Úvodné ustanovenia
1. Obchodníkom sa rozumie spoločnosť – VODOSHOP, s.r.o. so sídlom Teplická 4, 058 01 Poprad, IČO: 44 965 699, DIČ: 2022885832, IČ DPH: SK2022885832, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č.: 22042/P.
kontaktné informácie obchodníka:
e-mail: info@vodomat.sk
telefón: 0911 387 586, 0910 287 586
poštová adresa: Teplická 4, 058 01 Poprad
číslo účtu: 2623214338/1100
BIC: SK13 1100 0000 0026 2321 4338
2. Kupujúcim v internetovom obchode je každá fyzická osoba, fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu, predmetu kúpy). Spotrebiteľom sa rozumie kupujúci ako fyzická osoba, ktorá má záujem o nákup tovarov alebo služieb, ak pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
3. Pri objednávaní ako spotrebiteľ prosím uveďte vaše meno, priezvisko, adresu kam má byť doručený tovar, telefónne číslo a e-mail. Ak nakupujete ako právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ v objednávke tiež uveďte vaše obchodné meno, IČO, DIČ / IČ DPH a fakturačnú adresu ak je odlišná od adresy doručenia.
4. Nasledujúce Všeobecné obchodné podmienky ( ďalej aj VOP ) platia pre nákup v internetovom obchode VODOSHOP, s.r.o, prevádzkovanom na internetovej adrese www.vodomat.sk a uplatňujú sa výlučne na zmluvy uzatvorené cez tento internetový obchod.
5. VOP bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti spoločnosti VODOSHOP, s.r.o, ako obchodníka na jednej strane, a kupujúceho, a to ako spotrebiteľa alebo ako podnikateľa ( právnická osoba, fyzická osoba podnikateľ ), spoločne ďalej aj len ako „kupujúceho“ na strane druhej.
6. Zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pokiaľ je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Pokiaľ je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
II. Objednanie tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej aj ako „zmluva“)
1. Pre konkrétnu objednávku kupujúceho platia výlučne VOP v ich znení platnom k dátumu objednávky. Textovú podobu VOP si kupujúci môže kedykoľvek stiahnuť na internetovej adrese www.vodomat.sk a následne vytlačiť.
2. Záväznú objednávku zadá kupujúci tak, že vykoná objednávku na stránke internetového obchodu obchodníka www.vodomat.sk s uvedením požadovaných údajov a v poslednom kroku objednávajúceho procesu klikne na tlačidlo "Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť vstupné údaje, ktoré do objednávky vložil. Po odoslaní objednávky zašle obchodník kupujúcemu e-mail (na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v jeho objednávke), ktorým potvrdí príjem objednávky a uvedie rekapituláciu objednávky. Kúpna zmluva vzniká prijatím objednávky spoločnosťou obchodníka. Prijatie objednávky, ktoré obsahuje dodatky, výhrady, obmedzenia alebo iné zmeny, je odmietnutím návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy a považuje sa za nový návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
4. Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu. V prípade zmlúv, v ktorých obchodník odosiela tovar spotrebiteľovi, riziko straty alebo poškodenia tovaru prechádza na spotrebiteľa v okamihu, keď on sám alebo tretia strana (iná ako prepravca) určená spotrebiteľom získa tovar do fyzickej držby.
5. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa pred zaslaním objednávky oboznámil s týmito VOP, vrátane reklamačného poriadku, a že s nimi súhlasí. Znenie týchto VOP, formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, reklamačný poriadok si vždy v aktuálnom znení kupujúci môže stiahnuť priamo na stránke obchodníka www.vodomat.sk, tieto dokumenty si tu môže taktiež vytlačiť.
III. Označenie tovaru a cena tovaru
IV. Platobné podmienky
1. Po uzavretí kúpnej zmluvy sa kupujúci zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu obchodníkovi spôsobom:
V. Spôsob prepravy a dodanie tovaru
10. Spôsoby prepravy tovaru na miesto dodania sú:
a) DPD, GEIS SK
Dopravu kuriérom DPD, GEIS SK sa zabezpečuje dodanie zásielok po celom Slovensku, v pracovné dni medzi 8:00 a 18:00 hod. Tovar by Vám mal byť doručený najneskôr do 48 hodín od expedície zo skladu obchodníka, za podmienky, že kúpna cena bola kupujúcim uhradená v celosti, ak si kupujúci nezvolil spôsob platby dobierkou. V deň doručenia Vás bude kontaktovať kuriér formou SMS a následne pred dodávkou telefonicky. V prípade, že Vás kuriér nezastihne, ďalší pokus o doručenie prebieha automaticky nasledujúci pracovný deň.
Cena dopravy závisí od celkovej hmotnosti a od objemu objednaných produktov. O vyexpedovaní zásielky budete informovaní emailom alebo SMS. Doručovanie prebieha iba počas pracovných dní.
b) Rozvoz tovar realizovaný predajcom (nadrozmerné produkty)
Pri objednávke nadrozmerných produktov (potrubné systémy nad 2 m dĺžky, kotly, tlakové nádoby nad 200 litrov, radiátory, ohrievače vody, šachty) Vám na požadované miesto určenia v rámci Slovenskej republiky dovezieme aj vlastným vozidlom. Po vytvorení objednávky budete čo najskôr informovaní o dátume doručenia. Cena dopravy sa nemení a je totožná s dopravou uvedenou pri objednávke. Doručenie nadrozmerných produktov je realizované do 3 až 5 pracovných dní po odoslaní objednávky a zaplatení kúpnej ceny kupujúcim ( s výnimkou úhrady kúpnej ceny dobierkou, resp. hotovosťou pri osobnom prevzatí tovaru ).
11. Kupujúci je povinný tovar od prepravcu riadne prevziať, skontrolovať a v prípade akýchkoľvek vád tieto pred prevzatím, oznámiť prepravcovi a obchodníkovi. Kupujúci podpísaním preberacieho protokolu potvrdzuje, že zásielka bola doručená bez závad, riadne a včas. Faktúra slúžiaca zároveň ako dodací list bude priložená v zásielke s prepravovaným tovarom.
12. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovar riadne skontrolovať a všetky nedostatky nahlásiť prepravcovi a obchodníkovi, a to ešte pred potvrdením prevzatia. Na dodatočné nahlásenie mechanických poškodení nie je možné brať ohľad a tieto nebudú uznané.
VI. Vrátenie tovaru a odstúpenie od kúpnej zmluvy
Uplatnenie práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri kupujúcom, ktorý je spotrebiteľ
Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od kúpnej zmluvy
Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení Spotrebiteľa od kúpnej zmluvy
24. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS, sa zakazuje.
Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany Spotrebiteľa
25. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa bodu 1 okrem zmluvy, ktorej predmetom je
Uplatnenie práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri kupujúcom, ktorý je podnikateľ:
27. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru výlučne z dôvodov ustanovených v § 344 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
VII. Záruky a reklamácie (vytknutie vád)
Zodpovednosť obchodníka, ak je kupujúcim spotrebiteľ:
Vytknutie vád spotrebiteľom:
Zodpovednosť obchodníka, vytknutie vád tovaru a záruka za tovar v prípade, ak je kupujúcim podnikateľ:
VIII. Záverečné ustanovenia
1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 1.7.2024.
2. Orgán dozoru v prípade právnych vzťahov s kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom sú príslušné orgány Slovenskej obchodnej inšpekcie - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 alebo Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Prešove pre Prešovský kraj, so sídlom: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu dozoru Telefón: 051/7721597 (ďalej len „SOI“).
3. Obchodník si vyhradzuje právo tieto VOP zmeniť a/alebo doplniť avšak s právnymi účinkami len do budúcna (ďalej len „Zmena VOP“). V prípade Zmeny VOP sa riadia právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim časovou verziou (znením) VOP, ktoré bola platná a účinná v momente potvrdenia objednávky obchodníkom a táto časová verzia (znenie) VOP je naďalej prístupné na internetovej stránke www.vodomat.sk.
4. Kupujúci ako spotrebiteľ na jednej strane a obchodník na strane druhej (Strany) sa dohodli, že všetky spory vzniknuté z kúpnej zmluvy a v súvislosti s ňou budú predovšetkým riešené dohodou Strán. V rámci mimosúdneho riešenia sporov zo spotrebiteľskej zmluvy má kupujúci taktiež právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov sprístupňuje na svojom Webovom sídle Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektovalternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), na ktorom kupujúci nájde aj bližšie informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov a o podmienkach, na základe ktorých sa na tento subjekt možno obrátiť.
5. Návrh kupujúceho ako spotrebiteľa na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12 odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:
Všeobecné obchodné podmienky vo formáte PDF na stiahnutie
1. Obchodníkom sa rozumie spoločnosť – VODOSHOP, s.r.o. so sídlom Teplická 4, 058 01 Poprad, IČO: 44 965 699, DIČ: 2022885832, IČ DPH: SK2022885832, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č.: 22042/P.
kontaktné informácie obchodníka:
e-mail: info@vodomat.sk
telefón: 0911 387 586, 0910 287 586
poštová adresa: Teplická 4, 058 01 Poprad
číslo účtu: 2623214338/1100
BIC: SK13 1100 0000 0026 2321 4338
2. Kupujúcim v internetovom obchode je každá fyzická osoba, fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu, predmetu kúpy). Spotrebiteľom sa rozumie kupujúci ako fyzická osoba, ktorá má záujem o nákup tovarov alebo služieb, ak pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
3. Pri objednávaní ako spotrebiteľ prosím uveďte vaše meno, priezvisko, adresu kam má byť doručený tovar, telefónne číslo a e-mail. Ak nakupujete ako právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ v objednávke tiež uveďte vaše obchodné meno, IČO, DIČ / IČ DPH a fakturačnú adresu ak je odlišná od adresy doručenia.
4. Nasledujúce Všeobecné obchodné podmienky ( ďalej aj VOP ) platia pre nákup v internetovom obchode VODOSHOP, s.r.o, prevádzkovanom na internetovej adrese www.vodomat.sk a uplatňujú sa výlučne na zmluvy uzatvorené cez tento internetový obchod.
5. VOP bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti spoločnosti VODOSHOP, s.r.o, ako obchodníka na jednej strane, a kupujúceho, a to ako spotrebiteľa alebo ako podnikateľa ( právnická osoba, fyzická osoba podnikateľ ), spoločne ďalej aj len ako „kupujúceho“ na strane druhej.
6. Zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pokiaľ je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Pokiaľ je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
II. Objednanie tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej aj ako „zmluva“)
1. Pre konkrétnu objednávku kupujúceho platia výlučne VOP v ich znení platnom k dátumu objednávky. Textovú podobu VOP si kupujúci môže kedykoľvek stiahnuť na internetovej adrese www.vodomat.sk a následne vytlačiť.
2. Záväznú objednávku zadá kupujúci tak, že vykoná objednávku na stránke internetového obchodu obchodníka www.vodomat.sk s uvedením požadovaných údajov a v poslednom kroku objednávajúceho procesu klikne na tlačidlo "Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť vstupné údaje, ktoré do objednávky vložil. Po odoslaní objednávky zašle obchodník kupujúcemu e-mail (na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v jeho objednávke), ktorým potvrdí príjem objednávky a uvedie rekapituláciu objednávky. Kúpna zmluva vzniká prijatím objednávky spoločnosťou obchodníka. Prijatie objednávky, ktoré obsahuje dodatky, výhrady, obmedzenia alebo iné zmeny, je odmietnutím návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy a považuje sa za nový návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
4. Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu. V prípade zmlúv, v ktorých obchodník odosiela tovar spotrebiteľovi, riziko straty alebo poškodenia tovaru prechádza na spotrebiteľa v okamihu, keď on sám alebo tretia strana (iná ako prepravca) určená spotrebiteľom získa tovar do fyzickej držby.
5. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa pred zaslaním objednávky oboznámil s týmito VOP, vrátane reklamačného poriadku, a že s nimi súhlasí. Znenie týchto VOP, formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, reklamačný poriadok si vždy v aktuálnom znení kupujúci môže stiahnuť priamo na stránke obchodníka www.vodomat.sk, tieto dokumenty si tu môže taktiež vytlačiť.
III. Označenie tovaru a cena tovaru
- Obchodník je povinný označiť tovar predajnou cenou jednoznačným a ľahko čitateľným spôsobom. Predajná cena je (i) konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu, (ii) celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím, (iii) celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
- Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru.
- Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar:
a. v období 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo
b. od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.
b. od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.
- Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.
- U každého jednotlivého tovaru je priamo v konkrétnej ponuke internetového obchodu uvedené označenie predmetného tovaru, vrátane opisu hlavných vlastností tovaru.
- U každého jednotlivého tovaru je priamo v konkrétnej ponuke internetového obchodu uvedená celková cena tovaru v mene EUR bez DPH aj s DPH. Táto cena je konečná, čiže vrátane všetkých daní a poplatkov okrem nákladov na doručenie. Platí vždy cena v čase odoslania objednávky, pričom obchodník je oprávnený ceny tovaru jednostranne meniť s tým, že na už uzavretú kúpnu zmluvu nebude mať takáto zmena ceny vplyv.
IV. Platobné podmienky
1. Po uzavretí kúpnej zmluvy sa kupujúci zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu obchodníkovi spôsobom:
- dobierkou - platba v hotovosti alebo kartou pri prevzatí zásielky kuriérovi. Táto služba je spoplatnená sumou 0,89 EUR.
- online platbou - na výber z platobných metód: platba kartou, online bankové platby a bankové prevody cez platobnú bránu 24Pay. Táto služba nie je spoplatnená.
- prevodným príkazom alebo vkladom na účet predajcu – TATRA BANKA IBAN: SK13 1100 0000 0026 2321 4338.
- hotovosťou platí pri osobnom prevzatí tovaru.
V. Spôsob prepravy a dodanie tovaru
- Obchodník dodá kupujúcemu tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.
- Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci, ktorý je podnikateľom alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúci obchodníkovi.
- Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
b. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
- Ak si tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu obchodníkom, tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže alebo inštalácie.
- Ak obchodník nedodá tovar včas, kupujúci v postavení spotrebiteľa môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a. obchodník odmietol tovar dodať,
b. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
c. kupujúci v postavení spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
b. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
c. kupujúci v postavení spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
- Po odstúpení od zmluvy podľa bodu 5 obchodník vráti kupujúcemu v postavení spotrebiteľa bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
- Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
8. Obchodník poskytuje kupujúcemu doručenie tovaru na miesto dodania v rámci Slovenskej republiky na základe jeho požiadaviek, ktoré si môže kupujúci vybrať v procese objednávania.
9. Doručenie tovaru zabezpečuje zmluvný partner obchodníka v pracovných dňoch od pondelka do piatka. Dodávka tovaru sa uskutoční obvykle pre tovar označený ako tovar „skladom“ do 1 až 4 pracovných dní po odoslaní objednávky a zaplatení kúpnej ceny kupujúcim ( s výnimkou úhrady kúpnej ceny dobierkou, resp. hotovosťou pri osobnom prevzatí tovaru ), uvedené neplatí pri objednávke nadrozmerných produktov. Tovar bude kupujúcemu doručený na adresu, ktorú uviedol vo svojej objednávke (fakturačná alebo iná dodacia adresa), pričom sa však musí jednať o platnú dodaciu adresu v Slovenskej republike. V prípade, ak tovar nie je oznaný ako tovar „skladom“ bude dodania doba obchodníkom osobitne kupujúcemu komunikovaná.
10. Spôsoby prepravy tovaru na miesto dodania sú:
a) DPD, GEIS SK
Dopravu kuriérom DPD, GEIS SK sa zabezpečuje dodanie zásielok po celom Slovensku, v pracovné dni medzi 8:00 a 18:00 hod. Tovar by Vám mal byť doručený najneskôr do 48 hodín od expedície zo skladu obchodníka, za podmienky, že kúpna cena bola kupujúcim uhradená v celosti, ak si kupujúci nezvolil spôsob platby dobierkou. V deň doručenia Vás bude kontaktovať kuriér formou SMS a následne pred dodávkou telefonicky. V prípade, že Vás kuriér nezastihne, ďalší pokus o doručenie prebieha automaticky nasledujúci pracovný deň.
Cena dopravy závisí od celkovej hmotnosti a od objemu objednaných produktov. O vyexpedovaní zásielky budete informovaní emailom alebo SMS. Doručovanie prebieha iba počas pracovných dní.
b) Rozvoz tovar realizovaný predajcom (nadrozmerné produkty)
Pri objednávke nadrozmerných produktov (potrubné systémy nad 2 m dĺžky, kotly, tlakové nádoby nad 200 litrov, radiátory, ohrievače vody, šachty) Vám na požadované miesto určenia v rámci Slovenskej republiky dovezieme aj vlastným vozidlom. Po vytvorení objednávky budete čo najskôr informovaní o dátume doručenia. Cena dopravy sa nemení a je totožná s dopravou uvedenou pri objednávke. Doručenie nadrozmerných produktov je realizované do 3 až 5 pracovných dní po odoslaní objednávky a zaplatení kúpnej ceny kupujúcim ( s výnimkou úhrady kúpnej ceny dobierkou, resp. hotovosťou pri osobnom prevzatí tovaru ).
11. Kupujúci je povinný tovar od prepravcu riadne prevziať, skontrolovať a v prípade akýchkoľvek vád tieto pred prevzatím, oznámiť prepravcovi a obchodníkovi. Kupujúci podpísaním preberacieho protokolu potvrdzuje, že zásielka bola doručená bez závad, riadne a včas. Faktúra slúžiaca zároveň ako dodací list bude priložená v zásielke s prepravovaným tovarom.
12. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovar riadne skontrolovať a všetky nedostatky nahlásiť prepravcovi a obchodníkovi, a to ešte pred potvrdením prevzatia. Na dodatočné nahlásenie mechanických poškodení nie je možné brať ohľad a tieto nebudú uznané.
VI. Vrátenie tovaru a odstúpenie od kúpnej zmluvy
Uplatnenie práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri kupujúcom, ktorý je spotrebiteľ
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
- Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „ZOS“) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť.
- Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) ZOS ani podľa bodu 2 tohto článku, spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa bodu 1 tohto článku.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „Oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu dol zo strany obchodníka poskytnutý.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodov 1 až 3 sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle Oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
- Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané Oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie Oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) ZOS alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) ZOS, alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je Oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi.
- Obchodník je povinný bezodkladne po doručení Oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe spotrebiteľskej zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
- Účinky odstúpenia od zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Tým nie je dotknutá zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere.
- Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom spotrebiteľskej kúpnej zmluvy bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
- Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 ZOS.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od kúpnej zmluvy
- Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
- Pri odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) ZOS.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) ZOS.
- Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS nevznikajú okrem povinností podľa bodov 14. až 16. a 19. až 23. tohto článku žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení Spotrebiteľa od kúpnej zmluvy
- Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia Oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby ktoré od spotrebiteľa prijal v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
- Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
21. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby, ktoré od spotrebiteľa prijal pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
- Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby, ktoré od spotrebiteľa prijal rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
24. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS, sa zakazuje.
Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany Spotrebiteľa
25. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa bodu 1 okrem zmluvy, ktorej predmetom je
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
Uplatnenie práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri kupujúcom, ktorý je podnikateľ:
27. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru výlučne z dôvodov ustanovených v § 344 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
VII. Záruky a reklamácie (vytknutie vád)
Zodpovednosť obchodníka, ak je kupujúcim spotrebiteľ:
- Obchodník zodpovedá za to, že tovar v čase plnenia má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu zmluvy alebo podľa toho, čo účastníci dojednali, a že tovar nemá právne vady.
- Ak sa vada prejaví do uplynutia šiestich mesiacov od plnenia, považuje sa za vadu, ktorá existovala už v čase plnenia. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
- Ak má tovar vady, o ktorých obchodník vie, upozorní na ne spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy.
- Obchodník alebo výrobca môže vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie (ďalej len „Záručný list“).
- Ak chce spotrebiteľ uplatňovať nárok zo zodpovednosti za vady, pretože si tretie osoby robia nárok na tovar, musí to bez zbytočného odkladu oznámiť svojmu predchodcovi. Ak tak neurobí, nestratí síce svoj nárok zo zodpovednosti za vady, ale jeho predchodca môže proti nemu uplatniť všetky námietky, ktoré neboli uplatnené proti tretej osobe.
- Spotrebiteľ môže uplatňovať nárok zo zodpovednosti za vady na súde len vtedy, ak vytkol vady bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť. Spotrebiteľ môže vadu vytknúť do dvoch mesiacov od zistenia vady najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru. Ak v tejto lehote nevytkne vadu, právo zanikne.
- Ak ide o vady, za ktoré sa zodpovedá podľa § 502 OZ, vadu treba vytknúť do šiestich mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby, ak nie je v Záručnom liste určené inak.
- Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník alebo výrobca je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania.
- Len čo spotrebiteľ zistí vadu prevzatého tovaru, je povinný tovar uschovať po primeranú dobu, ktorú určí obchodník na preskúmanie vady.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže spotrebiteľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Obchodník vadu odstráni v primeranej lehote.
- Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohla podľa § 499 OZ riadne užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má spotrebiteľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže tovar riadne užívať.
- Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci podľa § 499 OZ, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny.
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak ho obchodník výslovne ubezpečil, že tovar má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené spotrebiteľom, alebo že tovar nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
- Nárok zo zodpovednosti za vady je oprávnený spotrebiteľ uplatniť na súde vo všeobecnej premlčacej lehote (§ 101 OZ), ktorá začína plynúť odo dňa, keď spotrebiteľ vytkol vadu u obchodníka.
- Ak zákon ustanovuje, že spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho, aby vadu vytkol, premlčacia lehota podľa bodu 18 začína plynúť odo dňa plnenia. Ak ide o nepretržité plnenie, premlčacia lehota začína plynúť odo dňa prejavenia vady a neuplynie skôr, ako za dva mesiace po tom, čo sa s plnením prestalo.
- Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu.
- Spotrebiteľ musí právo podľa bodu 20 uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
- Súd môže spotrebiteľovi na jeho návrh priznať primerané finančné zadosťučinenie, ak svoje práva zo zodpovednosti za vady úspešne uplatnil na súde.
- Uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady nevylučuje nárok na náhradu škody, ktorá z vady vznikla.
Vytknutie vád spotrebiteľom:
- Vytknutie vád tovaru bude vybavované v súlade s poriadkom, ktorý je zverejnený na webovom sídle obchodníka www.vodomat.sk a v súlade s platnými právnymi predpismi.
- Vady tovaru je možné vytknúť u obchodníka podľa podmienok upravených poriadkom, ktorý je dostupný na webovom sídle obchodníka www.vodomat.sk.
- Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami.
- Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
- Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v kúpnej zmluve,
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým spotrebiteľ oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí kúpnej zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
c) vyznačuje sa v kúpnej zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
d) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve,
e) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve,
f) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve.
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým spotrebiteľ oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí kúpnej zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
c) vyznačuje sa v kúpnej zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
d) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve,
e) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve,
f) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve.
- Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré obchodník sprístupnil spotrebiteľovi pred uzavretím kúpnej zmluvy,
c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, a
d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ tovaru, dovozca tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré obchodník sprístupnil spotrebiteľovi pred uzavretím kúpnej zmluvy,
c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, a
d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ tovaru, dovozca tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
- Obchodník nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 6 písm. d) tohto článku, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie spotrebiteľa uzavrieť spotrebiteľskú kúpnu zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie obchodník.
- Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 3 alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
- Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
- Pri použitom tovare sa strany dohodli na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady, a to jeden rok od dodania tovaru.
- Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 7 až 8, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
- Ak obchodník zodpovedá za vadu tovaru, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od zmluvy odstúpiť.
- Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.
- Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 11, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 7 až 8. Ustanovenie § 509 OZ sa použije rovnako.
- Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
- Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 OZ odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
- Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa bod 12 nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 OZ.
- Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
- Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 18 druhej vety.
- Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý spotrebiteľ tovar požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady (ďalej len „primeraná lehota“).
- Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi alebo osobe podľa bod 17. Náklady prevzatia tovaru znáša obchodník.
- Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
- Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opravenej alebo náhradného tovaru zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
- Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou.
- Obchodník zodpovedá za vady náhradného tovaru podľa § 619 OZ.
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej, ak
a) obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy podľa bodu 26 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
- Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy podľa bodu 26, ak sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Obchodník vráti cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
- Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od spotrebtieľskej zmluvy.
- Výrobca alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi tzv. spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť spotrebiteľovi cenu, vymeniť alebo opraviť predaný tovar alebo zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
- Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť tovaru, spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 OZ, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
- Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania tovaru v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa bodu 38 a poučenie, že spotrebiteľ má voči obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 OZ, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
- Zákon, jeho vykonávací predpis, dohoda účastníkov alebo jednostranné vyhlásenie poskytovateľa záruky môžu ustanoviť, v ktorých prípadoch sa zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytujú do určenej alebo dojednanej doby po splnení. Dohodou účastníkov alebo jednostranným vyhlásením poskytovateľa záruky možno určiť zodpovednosť za vady podľa prísnejších zásad, než ustanovuje zákon. Poskytovateľ záruky vydá o dohode alebo o jednostrannom vyhlásení podľa prvej alebo druhej vety tohto bodu oprávnenej osobe písomné potvrdenie (ďalej len „záručný list“). Záručný list obsahuje meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie tovaru, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí oprávnená osoba dodržať, aby dosiahla plnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.
- Porušenie povinnosti výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa bodu 37 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
- Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím kúpnej zmluvy so spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
Zodpovednosť obchodníka, vytknutie vád tovaru a záruka za tovar v prípade, ak je kupujúcim podnikateľ:
- Obchodník je povinný dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení, ktoré určuje kúpna zmluva, alebo ktoré si zmluvné strany kúpnej zmluvy osobitne vymienili a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu spôsobom určeným v kúpnej zmluve. Ak kúpna zmluva neurčuje akosť alebo vyhotovenie tovaru, je obchodník povinný dodať tovar v akosti a vyhotovení, ktoré sa hodí na účel určený v kúpnej zmluve, alebo ak tento účel nie je v zmluve určený, na účel, na ktorý sa taký tovar spravidla používa.
- Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých kupujúci, ktorý je podnikateľom v čase uzavretia kúpnej zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa kúpna zmluva uzavrela, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa kúpnej zmluvy.
- Zodpovednosť obchodníka za vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich obchodník alebo osoby, s ktorých pomocou obchodník plnil svoj záväzok.
- Ak bol dodaný tovar v rozpore s ustanovením bodu 40 tohto článku, má tovar vady. Dodaním tovaru s vadami je kúpna zmluva porušená nepodstatným spôsobom, z uvedeného dôvodu má kupujúci, ktorý je podnikateľom právo požadovať od obchodníka:
- dodanie chýbajúceho tovaru, ak nebol tovar dodaný v množstve, ktoré zodpovedá kúpnej zmluve,
- odstránenie ostatných vád tovaru, ak nebol tovar dodaný v akosti alebo vyhotovení stanovenej kúpnou zmluvou, alebo
- zľavu z kúpnej ceny tovaru.
- Dokiaľ kupujúci, ktorý je podnikateľom, neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo neodstúpi od kúpnej zmluvy podľa bodu 47, je obchodník povinný dodať kupujúcemu, ktorý je podnikateľom chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný obchodník odstrániť podľa svojej voľby, a to opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru.
- Ak kupujúci, ktorý je podnikateľom, požaduje odstránenie vád tovaru, musí určiť obchodníkovi na jej odstránenie dodatočnú primeranú lehotu, ktorou na účely týchto VOP je minimálna lehota 30 pracovných dní odo dňa uplatnenia nároku kupujúceho, ktorý je podnikateľom na opravu tovaru.
- V prípade, ak kupujúci, ktorý je podnikateľom, uplatnil voči obchodníkovi nárok na odstránenie vád tovaru, do uplynutia lehoty podľa bodu 45 tohto článku, nemá kupujúci, ktorý je podnikateľom iné nároky z vád tovaru, a súčasne nemá ani nárok na náhradu škody.
- Ak obchodník neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z bodu 45 tohto článku VOP, môže kupujúci, ktorý je podnikateľom uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak upozorní obchodníka na úmysel odstúpiť od kúpnej zmluvy v primeranej lehote pred odstúpením od kúpnej zmluvy, ktorá na účely týchto VOP je 30 pracovných dní odo dňa oznámenia kupujúcim, ktorý je podnikateľom. Zvolený nárok podľa tohto bodu VOP kupujúci, ktorý je podnikateľom, nemôže bez súhlasu Obchodníka meniť.
- Ustanovenie § 440 Obchodného zákonníka sa na právne vzťahy založené kúpnou zmluvou neuplatní.
VIII. Záverečné ustanovenia
1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 1.7.2024.
2. Orgán dozoru v prípade právnych vzťahov s kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom sú príslušné orgány Slovenskej obchodnej inšpekcie - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 alebo Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Prešove pre Prešovský kraj, so sídlom: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu dozoru Telefón: 051/7721597 (ďalej len „SOI“).
3. Obchodník si vyhradzuje právo tieto VOP zmeniť a/alebo doplniť avšak s právnymi účinkami len do budúcna (ďalej len „Zmena VOP“). V prípade Zmeny VOP sa riadia právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim časovou verziou (znením) VOP, ktoré bola platná a účinná v momente potvrdenia objednávky obchodníkom a táto časová verzia (znenie) VOP je naďalej prístupné na internetovej stránke www.vodomat.sk.
4. Kupujúci ako spotrebiteľ na jednej strane a obchodník na strane druhej (Strany) sa dohodli, že všetky spory vzniknuté z kúpnej zmluvy a v súvislosti s ňou budú predovšetkým riešené dohodou Strán. V rámci mimosúdneho riešenia sporov zo spotrebiteľskej zmluvy má kupujúci taktiež právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov sprístupňuje na svojom Webovom sídle Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektovalternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), na ktorom kupujúci nájde aj bližšie informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov a o podmienkach, na základe ktorých sa na tento subjekt možno obrátiť.
5. Návrh kupujúceho ako spotrebiteľa na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12 odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:
- meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
- presné označenie obchodníka,
- úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
- označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
- dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s obchodníkom bol bezvýsledný,
- vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Všeobecné obchodné podmienky vo formáte PDF na stiahnutie
Jozef: "Dobrý výber,ceny, výborná komunikácia"
Ada: "Pružnosť vybavenia objednávky, cena, poradenstvo"
Eňa: "Ochota personálu pri výbere, rýchlosť dodania"
Viac informácií
Pomáhame a podporujeme
V.I.P Club / Cashback Karta